• Sekcja Kulinarna

O Nas

Dokumenty

Harmonogram Wykładów

20230722 094009   W dniu 22 lipca udaliśmy się z wycieczką do Rakoniewic. Zobaczyliśmy eksponaty w Wielkopolskim Muzeum Pożarnictwa. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Arkadego Fiedlera w Puszczykowie. Ostatni etap to wyspa hrabiego Edwarda na jeziorze Raczyńskiego. Wiele emocji przeżyliśmy, przechodząc po pontonowym moście do wspomnianej wyspy. Tam zjedliśmy obiad i wróciliśmy do Kaźmierza.

Czytaj więcej: Wycieczka UTW Kaźmierz

01   W ostatnim czasie zorganizowaliśmy dwie wycieczki dla członków UTW. W dniu 13 maja udaliśmy się do Gniezna. Byliśmy w Katedrze św. Wojciecha. Oglądaliśmy drzwi gnieźnieńskie, oraz weszliśmy do podziemi katedry. Po  przejściu ulicami Starego Miasta i zjedzeniu obiadu pojechaliśmy do Ostrowa Lednickiego. Jest to miejsce prawdopodobnie Chrztu Polski. Mieści się tutaj Muzeum Pierwszych Piastów.

Czytaj więcej: Relacje z wycieczek

senioriada 2023 016  Jak co roku słuchacze UTW w Kaźmierzu na zakończenie zajęć spotykają się na pikniku u Pszczoły w Radzyńskich Zagajnikach. Tym razem zdecydowaliśmy połączyć nasze spotkanie z SENIORIADĄ II, czyli z zawodami sportowymi dla seniorów z wybranych  sołectw Gminy Kaźmierz w dniu 10.06.23. Trzeba dodać, że na to wydarzenie dostaliśmy dotację z UG na realizację zadania pt. Integracja seniorów w Gminie Kaźmierz poprzez udział w różnorodnych zajęciach promujących zdrowy styl życia.

Czytaj więcej: SENIORIADA i zakończenie roku akademickiego

Uniwersytet Trzeciego Wieku dostał dofinansowanie ze Starostwa Powiatowego w Szamotułach w wysokości 3000 zł na zadania:
  1. „Gimnastyka dla seniora gwarancją na poprawę samopoczucia”
  2. „Mobilny senior, czyli sposoby na cyfrową aktywizację”.
Poza tym proponujemy różnorodność zajęć - taniec, tenis stołowy, kręgle, basen, rękodzieło, zumbę, wykłady, kulinaria, turystykę, Dyskusyjny Klub Książki.

ZAPRASZAMY!!!

P1010396 wynik   W dniu 29 stycznia 2023 roku UTW uczestniczyło w oglądaniu bardzo ciekawej i inspirującej wystawy pt."Idę w świat i trwam"  w Muzeum Narodowym w Poznaniu. Były to obrazy Jacka Malczewskiego, czołowego malarza polskiego symbolizmu, które trafiły w dość spontaniczny sposób akuratnie do Wielkopolan jako długoterminowy depozyt z Lwowskiej Narodowej Galerii Sztuki, aby przetrwać tutaj trudne czasy napaści Rosji na Ukrainę. Wystawa opowiadała o kruchości dziedzictwa kulturowego, jego wartości, a pani przewodnik pomogła nam w interpretacji obrazów-symboli Jacka Malczewskiego, świetnego malarza i erudyty.