• Sekcja Kulinarna

O Nas

Dokumenty

Harmonogram Wykładów

W dniu 20.06.2017 r. zorganizowaliśmy wyjazd do Ogrodu Botanicznego w Poznaniu. Przewodniczka oprowadziła nas po ścieżkach tematycznych ogrodu opowiadając i pokazując ciekawostki związane z poszczególnymi rodzajami drzew, krzewów i kwiatów. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych wiadomości, poszerzając swoją wiedzę na temat Ogrodu Botanicznego i jego historii.

W dniu 20.05.2017 roku odbyliśmy kolejną wycieczkę studentów U3W do zamku w Kurniku i pałacu w Rogalinie. Przewodnik oprowadził nas po wnętrzach zamku Kórnickiego przedstawiając jego historię. Przeprowadzając nas po promenadzie opowiedział krótką historię o naszej noblistce Wiesławie Szymborskiej, która ma swoją ławeczkę. Po tradycyjnym obiedzie wyjechaliśmy do pałacu w Rogalinie. W czasie przejazdu przewodnik opowiadał nam historię związane z mijanymi miejscowościami. Na miejscu zwiedziliśmy pałac i podziwialiśmy w galerii piękne obrazy. Następnie zobaczyliśmy słynne dęby Rogalińskie i wysłuchaliśmy legendy z nimi związanej. Wycieczkę zakończyliśmy miłym akcentem w postaci ciastka i kawy, które dodały nam siły aby wrócić do domu.

W dniu 22.04.2017 roku został zorganizowany wyjazd do Wolsztyna i Nowego Tomyśla. W Parowozowni Wolsztyn czekał na nas przewodnik, który bardzo ciekawie opowiadał historię kolejnictwa na terenie Polski. Po zwiedzaniu muzeum pojechaliśmy do Nowego Tomyśla i tam zobaczyliśmy największy kosz wiklinowy, który jest w Księdze Rekordów Guinnessa. Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Wikliniarstwa, gdzie przewodnik opowiedział nam historię wikliniarstwa a następnie podziwialiśmy eksponaty z wikliny. Wycieczkę zakończyliśmy tradycyjną kawą i ciastkiem.

FOTO >>>

W dniu 25.03.2017 roku odbyła się wycieczka do miejscowości Lusowo. Na miejsce zwiedzania uczestnicy dojechali we własnym zakresie. Zwiedzanie zaczęliśmy od Kościoła św. Jakuba i Jadwigi po którym oprowadzał nas i opowiadał jego historię obecny proboszcz. Z Kościoła poszliśmy na cmentarz parafialny. Wśród licznych nagrobków wyróżnia się nekropolia rodziny Plucińskich i grób Józefa Dowbora-Muśnickiego i jego rodziny na którym zapaliliśmy znicz. Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstańców Wielkopolskich w którym kustosz opowiadał nam historię powstania 1918-1919 przedstawiając liczne dokumenty, mundury i fotografie. Mottem muzeum, które niesie przesłanie jest „Poległym w hołdzie - żywym ku pamięci!". Wycieczkę zakończyliśmy na tradycyjnej kawie i ciastku w Tarnowie Podgórnym. Dziękujemy naszej pani Eli Gajewy za sprawne zorganizowaną i ciekawą wycieczkę.

Halo, Halo !!!

Witają Was Seniorzy Sekcji Turystyczne U3W, w Kaźmierzu, której kierownikiem jest przesympatyczna pani Elżbieta Gajewy. 25.02.2017 roku o godz. 11.00 wyruszyliśmy z Kaźmierskiego rynku na naszą pierwszą wycieczkę. Do busa, który udostępnił nam Urząd Gminy wsiadło 19 osób. Cel "wyprawy" Palmiarnia w Poznaniu. Podróż minęła szybko. I oto z lutowej, zimnej aury zanurzamy się w tropiki. Przed chłodnym wiatrem osłoniły nas szklane ściany i niebosięzna, zielona, egzotyczna roślinność a wśród niej w miniaturowym stawie uwijały się rybki. Zieleń napierała zewsząd, palmy o liściach słoniastych i pierzastych, wysokie i takie pnące się po innych drzewach, daktylowe i kokosowe, drzewa cynamonowe, kaktusy i wiele wiele innych których nazw niezapamiętaliśmy, ale o których opowiadała nam doskonała, miła, profesjonalna pani przewodniczka. Zwiedziliśmy też pawilon afrykański, w którym można było zobaczyć ozdobne wyroby - biżuterię, maski i instrumenty muzyczne z drewna drzew rosnących w Afryce (m. in. w Zambii i w Mozambiku). I tak okoła 2 godz. otaczała nas egzotyka. To nie wszystko. Następnie pojechaliśmy na aleje Mickiewicza, gdzie w uroczej kawiarence przy kawie i ciastku odpoczeliśmy, rozmawiając i wzajemnie się poznając. Słowem - było miło, bardzo miło. Odprężeni, pełni wzruszeń i rozgadani wróciliśmy do naszego Kaźmierza. Dziękujemy naszym organizatorom: pani Ewie Gajewy i panu Zbigniewowi Smolarkowi. Jesteśmy wdzięczni. Ten wyjazd jest prologiem do kolejnych wyjazdów, na które wszyscy czekamy.