• Sekcja Kulinarna

Dokumenty

Harmonogram Wykładów

Halo, Halo !!!

Witają Was Seniorzy Sekcji Turystyczne U3W, w Kaźmierzu, której kierownikiem jest przesympatyczna pani Elżbieta Gajewy. 25.02.2017 roku o godz. 11.00 wyruszyliśmy z Kaźmierskiego rynku na naszą pierwszą wycieczkę. Do busa, który udostępnił nam Urząd Gminy wsiadło 19 osób. Cel "wyprawy" Palmiarnia w Poznaniu. Podróż minęła szybko. I oto z lutowej, zimnej aury zanurzamy się w tropiki. Przed chłodnym wiatrem osłoniły nas szklane ściany i niebosięzna, zielona, egzotyczna roślinność a wśród niej w miniaturowym stawie uwijały się rybki. Zieleń napierała zewsząd, palmy o liściach słoniastych i pierzastych, wysokie i takie pnące się po innych drzewach, daktylowe i kokosowe, drzewa cynamonowe, kaktusy i wiele wiele innych których nazw niezapamiętaliśmy, ale o których opowiadała nam doskonała, miła, profesjonalna pani przewodniczka. Zwiedziliśmy też pawilon afrykański, w którym można było zobaczyć ozdobne wyroby - biżuterię, maski i instrumenty muzyczne z drewna drzew rosnących w Afryce (m. in. w Zambii i w Mozambiku). I tak okoła 2 godz. otaczała nas egzotyka. To nie wszystko. Następnie pojechaliśmy na aleje Mickiewicza, gdzie w uroczej kawiarence przy kawie i ciastku odpoczeliśmy, rozmawiając i wzajemnie się poznając. Słowem - było miło, bardzo miło. Odprężeni, pełni wzruszeń i rozgadani wróciliśmy do naszego Kaźmierza. Dziękujemy naszym organizatorom: pani Ewie Gajewy i panu Zbigniewowi Smolarkowi. Jesteśmy wdzięczni. Ten wyjazd jest prologiem do kolejnych wyjazdów, na które wszyscy czekamy.